Yetişkin eğitiminde herkesin birbirinden öğrenmesi ve ilham alması önemli bir kriterdir

TEGEP - Dale Carnegie Akademi23-24 Kasım 2016 tarihleri arasında Acıbadem Üniversitesi’nde “Yeniden Öğren” ana temasıyla TEGEP 6.Eğitim ve Gelişim Zirvesi düzenlendi. Çalışmalarını takdirle takip ettiğim TEGEP’in bu önemli etkinliğe insan kaynakları bloggerı olarak davetliydim. Öncelikle nazik davetlerinden dolayı TEGEP‘e çok teşekkür ederim.

Oturumların ve konuşmacıların her biri önemliydi hangisini ele alıp yazayım diye çok düşündüm. Zirvenin ikinci günü Dale Carnegie Akademi Yönetici Ortağı Sayın Dr. Çağlayan Bodur’un ROI Odaklı Eğitim Tasarımında Yeniden Öğrenme başlıklı oturuma katılmıştım.

Dr. Çağlayan Bodur, sunumunda eğitim sonucunu ölçme seviyelerine, ROI süreci aşamalarına, ROI hedeflerinin iş ortaklarına, eğitim tasarımında bulunması gerekenlere, ROI başarı şartlarına değinmişti.

Alabildiğim notları kısaca paylaşmak gerekirse….

Dr. Çağlayan Bodur, ilk olarak eğitimlerde ne tür bir sonuç alıyoruz, ne getiri sağlıyor anlamında 5 aşamalı bir ölçüm yönetimine diğer bir anlatımla eğitim sonucunu ölçme seviyelerine değindi.

Bunlar sırasıyla;

  • ROI
  • İş sonucu
  • Davranış
  • Öğrenme (Bilgi)
  • Etki (Memnuniyet)

Davranış boyutu, 5 aşamalı ölçüm yönetimini içerisinde en zor aşamadır. Davranışsal sonuçları elde ettiğimizde bunun iş sonucuna dönüştürmek daha kolay ama yine son aşama iş sonuçlarını ROI’ye yani finansal sonuçlara dönüştürmek çok daha kolay bir aşama olmakta.

ROI sürecinin aşamaları 4 başlıkta gruplandırılmakta;

  • Planlama
  • Uygulama
  • Tutundurma
  • Ölçme

Bu dört aşama içerisinde en kritik nokta doğru stratejik planlama yapabilmektir. Stratejik bir yaklaşımın öncelikli hedefi, hedef koymaktır. ROI’ye ulaşmak için “ben ne tür iş sonuçları hedefliyorum” sorusu önemlidir.

Bir eğitim programı tasarlama sürecinde nihai olarak ROI’ye ulaşmaksa hedefimiz, iş sonuçlarını tanımlamamız gerekiyor.

Tutundurma, davranış sürekliliğinin sağlanması aşamasıdır.

Dr. Çağlayan Bodur’un tutundurma üzerine aktardığı bir araştırma sonucu gerçekten dikkat çekiciydi:

“Bir eğitim programında eğer ki, beş hafta içinde bir tutundurma çalışması yapılmadığı takdirde o zaman 3 ay sonunda %84’ü çöpe gidiyor.”

ROI başarı şartları;

  • Üst yönetimin desteği şart,
  • Bütünsel çözüm gerekliliği,
  • Eğitim ve eğitmenlerdeki iş bakışının önemli olması,
  • Ölçülebilir iş sonuçlarına ve ölçülebilir davranışlarına odaklanma,
  • Doğru eğitim tasarımı,
  • Tutundurma faaliyeti

Günün sonunda dinlerken dikkatimi çeken ve çok önemli gördüğüm bir diğer anekdot ise şuydu;

Tecrübe paylaşımı çok önemli bir araçtır. Bir katılımcı eğitmenden değil katılımcılardan öğrenir. Yetişkin eğitiminde, herkesin birbirinde öğrenmesi ve ilham alması önemli bir kriterdir.

Dr. Çağlayan Bodur’u, Dale Carnegie Akademinin düzenlemiş olduğu bir etkinlikte daha önce dinleme fırsatı bulmuştum. Eğitim ve Gelişim Zirvesinde yeniden dinlemek gayet keyifli ve verimli idi. Kendisine aktardığı önemli anekdotlardan dolayı tekrar teşekkür ederim.

Kaynak : TEGEP, Dale Carnegie Akademi Türkiye, Dr. Çağlayan Bodur

Copyright © 2017 Gökhan Yılmaz | Learning Designer | Her Hakkı Saklıdır

Bir Cevap Yazın

